Çivili lastik:
Kış lastiklerinin bazılarında kar
lastiklerinin genelinde çivi yuvası bulunur. Bunlara özel bir basınçlı
tabancayla lastik çivisi monte edilir. Zincir kadar hatta daha iyi bir yol
tutuş elde edilir. Kar, buz, fren, dönüş fark etmez. Kuru zemine yakın bir
çekiş elde edersiniz.
Ancak bu lastikler özellikle
ülkemizde piyasadan büyük oranda silindi. Çünkü dezavantajları çoktur. Lastiğe
çivi takıp çıkarmak kendi kendinize yapabileceğiniz bir şey değildir. Özel alet
gerektirir. Bu aletlerde her lastikçide olmaz. Bu nedenle evde veya bagajda
hazır bulundurup hemen kullanamazsınız. Önce bunları takacak lastikçi bulmanız
gerek. İşiniz bitince de çıkaracak lastikçi lazım. Bu nedenle maliyetlidir.
Ayrıca esnek değildir. Tak çıkar yapamazsınız.
bu yazı pilbilgi.blogspot.com adresinde yayınlanmıştır. yazının daha uzun, resimli ve karşılaştırmalı versiyonu pilbilgi.blogspot.com adresinde bulunabilir. kaynak göstererekl alıntı yapılabilir
Fren ve kalkışlarda çiviler
gevşer ve zamanla dökülür. Ne zaman döküleceğine dair bir süre verme olanağı da
yoktur. Çiviyi takan makine, takan kişi, lastiğin yaşı ve kalitesi, çivinin
yapı ve kalitesi yanında kullanıcı alışkanlıkları ve yol durumu da çok etkili
olduğundan nerede yolda kalacağınızı bilemezsiniz.
Kuru yolda kısa zamanda
özelliğini kaybeder ve zincire yakın bir titreşim yapar. Bunu önlemek için
lastik havası indirilir ama bu seferde buzda kayarsınız. Yani her şartta
birilerine bağımlısınız. Ayrıca kötü bir kullanıcının elinde kısa zamanda
lastiğe zarar verir. Diğer yandan lastiğinizden kopan çiviler başka araçlara
zarar verebilir.
Bu nedenler yüzünden ülkemiz gibi
yerlerde akıl karı değildir. Daha çok Norveç, İsveç, Alaska gibi sürekli kar
altında yaşanan yerlerde anlamlıdır.
Güzel bilgiler olmuş. Kış lastiği fiyatları ve kampanyalarını Kış lastiği fiyatları sayfasından incelemenizi öneririm.
YanıtlaSilBu bilgilerin yanı sıra lastik tamir bakım ve onarım hizmeti için seydikemerlastikçi
YanıtlaSil