Diyot arızası nasıl anlaşılır:
1- Genellikle
arabanın şarj ışığı yanar. Diyotlar eskidikçe iç dirençleri artar ve
verebildikleri voltaj azalır. Motor çalışırken genelde 14-15 volt arası
okunması gerekirken diyot eskidikçe 11.5 volta kadar düşer. Pek çok arabada
voltaj 13 ün altına düştü mü şarj ışığı yanar. İyi bir elektrikçiniz varsa
biraz uğraştıktan sonra sorunu bulur. Ancak alternatörler trifaze elektrik
verir. Bazı arabalar bunu tek bir doğru akıma çevirerek kullanır bazı arabalar
da her bir fazı ayrı ayrı doğru akıma çevirerek kullanır. Bu tür araçlarda bir
anlamda 3 ayrı doğru akım elektrik sistemi varmış gibi olur. Bu sistemlerden 1i
arızalanmışsa ve aracın kontrol sistemi bu bozulan kısmı ölçmüyorsa ışık
yanmaz. Diğer yandan bazen aracın beyninde voltajı ölçen kısmı çok iyi izole
edilmemiş olur ve akıma kısmen karışan alternatif voltajı da ölçer. Bu durumda
voltajı düşmemiş gibi ölçer ve hata vermez. Aslında diyotun iç direnci artarak
bozulduğunda voltaj düşer ancak içindeki kimyasal perdeler bozulmuşsa voltaj
düşmeden (hatta artarak) akımın şekli değişir. Yani sistemde 14,4 volt doğru
akım yerine 16 volt kare akım veya testere akım dolaşmaya başlar. Aracın hata
ayıklama sistemi bu farkı algılamayabilir. Bu yüzden diyot arızasında illa şarj
arıza lambası yanar diye düşünmeyin.
2- Aracın
elektrik sisteminde dolaşan akımın karakteri doğru akımdan uzaklaştıkça aküyü
şarj etmesi sorunlu olur. Sık akü kaybı iyi şarj olmayan aküler, normalden daha
sık ve fazla akü suyu kaybı genelde alternatif akımın karıştığı şarj akımına
işarettir. Çabuk ömrünü tamamlayan akü ve akü suyu kaybı genelde yüksek voltaja
da işarettir. Ancak bunun tespiti kolay olduğundan büyük karışıklık çıkarmaz. Zaten
yüksek akımın sebeplerinden biri de diyottur. Diyot eskiyince mutlaka voltaj
düşer diye bir kaide yoktur. Diyotun geçirgenliği devam ederken geri akımı
önleyen perdesi bozulmuşsa, yani sadece kimyasının bir kısmı bozulmuşsa voltaj
artışı gözlenebilir.
3- Diyotun
içi kimyasaldır ve bozulması genelde alevsiz yanma içerir. Bu nedenle kötü konu
oluşur ancak bu konu pek çok elektrik yanığına benzediği gibi kısa süreli
olduğundan genelde görülemez.
4- Ben
denemedim ancak başka bir yerde okudum. Alternatörün (+) çıkışıyla araç kasası
veya akünün (-) kutbu arasındaki voltajı ölçün. 0,2-0,3 volttan fazlaysa
diyotlar kaçak yapmaya başlamıştır diyordu. Bir başka yerde de alternatör
gövdesiyle (+) çıkışı arasındaki voltaj için bu değerleri veriyordu. Sahip olduğum
arabalarda alternatör çok derinde olduğundan bunu hiç deneyemedim.
5- Herhangi
bir voltmetreyi alın ve alternatif akım modülüne getirin. Motor çalışırken
akünün voltajını ölçün. Ölçümü hem voltmetre ve akünün (+)sı (+)sına, (-)si
(-)sine gelecek şekilde yapın hem de tersi yani (+) (-)ye (-) (+)ya gelecek
şekilde yapın. Pek çok voltmetrenin alternatif ve doğru akım kısmı iyi izole edilemediğinden
kutuplar uyumlu olduğunda alternatif akım modülünde bile bir ölçüm
alabilirsiniz. Ancak voltmetrenin kutuplarını akünün ters kutuplarına
dokundurarak ölçüm yaptığınızda hala ölçüm alıyorsanız elektrik sisteminize
alternatif akım karışıyordur ve diyotlarınızda sorun vardır. Ölçtüğünüz değerler
birbirine çok yakınsa ve düşük bir voltajsa diyot sorunludur. Doğru kutupla akü
voltajına eşit veya çok voltaj okuyup ters kutupta farklı bir değer okuyorsanız
büyük ihtimalle diyot arızalıdır. Her iki durumda da akü voltajından fazla ve
birbirine yakın okuma alıyorsanız büyük ihtimalle voltmetreniz bozuktur. Akü voltajından
fazla voltaj gelecek kadar diyotlar bozulmuşsa zaten aracınızın elektrik aksamı
sapıtır.
6- Sık
far ve stop lambası arızası diyot değil voltaj arızasıdır. Filamanlı lambalar
hem alternatif hem de doğru akımla sorunsuz çalışır. Ledler zayıf yanma,
dalgalı yanma veya hiç yanmama gibi tepkiler verir ancak ledler her şeye karşı
bu tepkileri verdiğinden çok ayırıcı değillerdir.
7- Diyot
ve diyot tablası arasında temasızlık veya oksitlenme varsa voltaj bazen dalgalı
olarak gelir. Bu sürekli olmayabilir. Bu nedenle şüpheleniyorsanız aracın
elektrik sistemine bir voltmetre bağlayın ve normal seyir halinde ara ara
voltmetrenizi gözleyin. Ara ara voltajın dalgalandığı süreçler varsa sorun
büyük ihtimalle diyot tablasındadır. Voltaj dalgalanması her zaman sarsıntılı
yolda olmaz. Düz yolda da olabilir. Sıcaklıkla da ilişkili olabilir.
Merhaba
YanıtlaSilAracım 2008 1,5 dci symbol. Kışın hava soğuyunca sabah ve akşam ilk marşta rölanti dalgalanması oluyor birkaç kez farklı yerlerde bilgisayara bağlattım herhangi bir hata kodu ve sorun bulunamadı bir usta sorunun elektriksel olabileceğini söyleyince sabah ve akşam ilk marşta voltmetre ile ölçüm yapmaya başladım. Bu ölçümlerde şarj değeri 13,7-13,9 arasında gidip gelen bir seyir gösteriyor.aracı kendi haline bırakınca hararet iki kademe artınca bazen de ölçüm yaparken şarj voltajı 14,2-14,4 civarına çıkınca rölanti düzeliyor ve stabil oluyor. Sanırım bu sorunun sebebi Araç dizel olduğundan hava soğukken enjektörler daha fazla çalıştınğında daha fazla akım çekiyor ve şarj sistemine yüklendiğinden voltaj düşüyor ve rölanti stabil olamıyor, 4-5 saate kadar motor soğumadan çalıştırınca bu sorun tekrarlamıyor. Bu sorun yazın da olmuyor. Yaşadığım bu sorun diyotlardan olabilir mi? E mail adresim i-turedi@hotmail.com
Şimdiden teşekkürler
Voltaj düşüp rölanti bozulunca farlarda kısılma ve parlama olmuyor
SilHocam bahsettiğiniz konu kızdırma bujisi gibi duruyor. Diyot vey konjektör arızasında sorun süreklidir. Soğuk sıcak bakmaz. Soğukken dengesiz çalışma genelde kızdırm bujisinden olur. Dizel araçkarda mazot pistona girdiğinde piston iç sıcaklığının 600 derece civarında olması istenir. Kızdırma bujileri ilk çalışmadan önce piston içi sıcakkığı arttırır. Kızdırma bujileri iyi çalışmazsa piston soğukken teşleme yapmay çalışır vebynma çok düzensiz olur. Kızdırm bujileri de 70 amper civarı yük çektiğinden sensör takmaya uygun değildir.bu yüzden ne kadar çalıştıklrını anlamak mümkün olmaz ve makinay bağlattığınızda bişey göremezsiniz. +Kutup testiyle anlaşılabilir ama son kullnıcı olarak dokunmamkt fyda var. Güvendiğinşz bir yere gidip kızdırma bujisini kontrol etmelerini söyleyin bence
YanıtlaSilHocam benim araccda rolantide calisirken direksyonu saga sola cevirince rolantide baya dalgalanmalar oluyor bazende stop ediyor d3yot tablasi bozulmus olablrmi
YanıtlaSilDireksiyon elektrikliyse konjektör arızasında bunu yapar
SilMrb bnm efsane 95 model Toyota corolla var ses sistemi takıldıktan sonra kulak çınlaması geliyor 5.6 teyipçi gittik diyot tablosundan sorun geliyor diyorlar. Voltajı kaldıramıyormuş ondan olurmu
YanıtlaSilAltrrnatörün üst limitine yakın güç çekiyorsanız tabladan ses gelebilir. Kolayı var. Çakmak çıkışına voltmetre bağlayın. Motor çalışırken boşta voltajı ölçün sonra Çınlama gelecek şekilde teybi çalıştırın. Yüzde ondan fazla voltajda dalgalanma veya sabit eksilme varsa elektrik yetmiyordur.
SilHocam iyi günler aracımda önce akü ışığı yanıp söndü böyle olunca sonradan teyp sesi kesilip gelmeye başladı ayriyetten rolantide gaza basınca ışık şiddeti artıp azalıyordu elektrikçi konjektör kömürü dedi değiştirdik sonradan teyp sesi kesilmeden gelmeye başladı fakat ışık artıp azalması devam etti sonradan teyp sesi tekrardan gitti konjektörü yan sanayi değiştirdim komple fakat düzelme olmadı orjinal konjektörde 14.2 volt ölçüm vardı gaza basılınca voltta oynama olmamasına rağmen gene ışık şiddeti artıp azalıyordu yan sanayi konjektör 14.4-15.1 arasında gidip geliyor ondada aynı durum var bu durum diyotlarla ilgili olabilir mi teşekkür ederim
YanıtlaSilKonjektör alternatörden çıkan 100 150 volt arası elektriği 14 15 arsına sabitler. Gaza basınca volt sabitken ışık şiddeti değişiyorsa sorun diyot değildir. İhtimal 1 konjektör o alternatöre uygun değildir. Bu durumda voltaj sabit kalır ancak konjektör yeterli akımı sağlayamaz. Bu durumda uzun süre yüksek devirde motor çalışırsa veya yüksek akım çeken cihazlar (klima, rezistns..vb) uzun süre çalışırsa konjektör ısınır ve voltaj düzenlemede yetersiz kalır ışıkta pır pır etme radyo sesinde gereksz hımlama falan olur. Sık ampul patlaması sigorta atması yaşanır. Çakmak soketine voltmetre bağlayın deminki şartlarda uzun çalışma sonrası voltaj çok artıp azalıyor veya tersi oluyorsa sorun konjektördür.
Sil2 Bu yoksa alternatörde sorun vardır. Alternatör sargısı eskimiştir, alternatör kirlenmiştir veya kömürü bitmek üzeredir. Alternatörü söktürmekte fayda var.
Alternatör kötü durumdaysa bile 100 volt civarı voltaj verdiği için konjektör sağlamsa siz sistemde sabit voltaj okursunuz. Ancak alternatör yeterli akımı üretemeyeceğinden düşük devirde daha az parlak yüksek devirde daha parlak ışık olur.
Merhaba. 2014 fluence touch plus dizel aracım var. Yaklaşmış 2 ay önce ön far kısa ampul patladı.kontrol ederken alternatörün çalışırken kayışa ark yaptığını farkettim. Elektrikçiye gittim. Kasnak dağılmış değiştirmemiz gerek ondan yapar dedi. Değiştirdik. 2 ay kadar oldu yine karanlıkta araç çalışırken kaputu açtığımda aynı elektrik arkı kayış üzerinde oluşuyor. Bu bir sorun mudur? Büyük sorun yaratır mı? Çözümü nedir? Ayrıca gece gündüz kısa farlarım hep açık. Etkisi var mıdır? Teşekkürler
YanıtlaSilMerhaba 99 model palio 1.4 el mevcut. Arqca gaz ayari yaptirdikdan sonra farkettim. Akü lambasi yaniyor. Akum yeni daha arac sogukken yaniyor 90 dereceye yaklastiginda silik duruyor kasislerde ve 3000 devrin ustunde silik gozukuyor fan actiginda aku isareti kayboluyor . Elekktirik ciye gittim ama 1 sokak kala isik kesildi .aku isigi kesikken yanmazken yani aku yu kontrol ettiler sarz aliyor bi sorun yok dediler sarz dinamosu kablolarina baktilar bi sorun yok gostergeden olabilir dediler. Eve geldim 5 saat sonra araci calistirdigimda yine yaniyordu. 90 derecelere yaklastiginda hafif kesilmeler gordum. Rolantide 800 devir 500 devir arasi 5.6 saniyede bir oynuyordu oynadikca isikbi sonupbi yaniyor. Varmi bi bilginiz tesekkurler.
YanıtlaSilBirinci ihtimal konjektor arizalidir. Devre elemanlarindan birinin omru bitmistir. Burada kullanilan devre elemanlari silikon esaslidir ve isindikca daha iyi calisir. Veya lehimler adidir oksitlenmistir araba isininca lehim yumusayip daha iyi temas sagliyordur.
SilIkinci ihtimal alternator. Devir dengesizligi yapar ama kisisel dusuncrm bu degil cunku o sicaklikla daha az orantilidir.
Ucuncu ihtimal gosterge panelinizde kacak vardir. Anlamanin kolayi ucuz da olsa bir volt metre bulun. Isik yanarken ve yanmazken aku voltajini olcun. Fark yoksa ve voltaj 13.5 in uzerindeyse sorun gostergededir.
Son ariza beyin kaynaklidir. Beyinde bir oksitlenme kisa devre yapmistir ve lambanin devresine luzumsuz elektrik gidiyordur. Ancak bu ariza turu nadiren kisitlidir. Genelde baska ilgisiz elektronik aksam hatalarini da eszamanli verir. Klima acinca ateslemede dengesizlikler gibi.
Bu arada yakit tuketiminizde degisiklik oldu mu.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilmerhaba bende 2015 vito 111 var araç çalışmadan kontak açar açmaz radyatör fanı devreye giriyor seyir halinde bazen kısılıyor bazen artıyor motor beyni sgorta kutusu sağlam çıktı dinamonun kablosunu çıkarmışlar durmuş ama kesin sonuca gidemediler dinamo yapabilirmi şarj etmede bir sorun yok
YanıtlaSilhocam merhaba artik biktim valla bugun 400 tl sibob ayari vs yaptirdim gaza basinca aku isigi sonuyor duzelir dedi ama suan ayni kisik ayarda yaniyor aküm 1 haftalik bu sorun hep devam etti sarz dinomasi komurler degisti ama olmuyor birtürlü sorun nedir kafayi yicem vallaha.
YanıtlaSilHocam vitoda 400 tlye subap ayari falan yapilmaz. Subap ayari lazimmi diye acmalari bile daha pahalidir. Ikincisi de subap bunu yapmaz. Dedigim gibi sizin sorun konjektor veya gosterge anakartinda kacak var. Aku voltajini olcun kabaca anlasilir. devrimctr@gmail.com dan daha hizli ulasabilirsiniz
Silİyi günler 2010 model 1.5 dci megane 3 aracım var 2 ay önce akü bitmesinden dolayı varta 74amperlik akü almıştım. Daha sonra havalar soğuyunca aracımda akü şarj arızası almıştım ve ustaya götürdüğümde şarj dengesizliği olmasından dolayı Konjektörü değişmesi gerek dedi ve orjinaliyle değiştirdi. Fakat arıza yine kaybolmadı. Havalar ne zaman soğusa aynı arızayı alıyırum. Isındığında ise anlık çok nadir yanar gibi olup sönüyor. Hava soğuduğunda arızayı alıyorum Aracı istop ettiğimde ise aracın aküsünün şarjı az olduğunı aracın çalıştırın uyarısı alıyorum. Hangi ustaya göstersem bir türlü birşey bulamadı . Sizce sorun nedir acaba. Akü den mi yoksa dinamodan mı ??
YanıtlaSilOnce kizdirma bujilerinizi bir kontrol ettirin. Dizel araclarda hava sartlarina bagli elektrik arizalarinin bir kismi eski kizdirma bujisinden kaynaklanir ve bu pek az kisinin aklina gelir.
SilEger onlar saglamsa sorun 2 seyden kaynaklanabilir. Birincisi konjektor yeniden ariza yapmistir veya orjinal bile olsa bazen araciniza uyumlu olmayabilir. Yilin yarisinda valeodan diger yarisinda samsungdan fabrika cikis kullanildiysa uyum sorunlari olabiliyor. Bende de megane 3 var. Konjektorum arizalandi. Icinden valeo cikti. Esdeger bosch takildi ama verimli olmadi.
Ikincisi alternator sorunludur. Eger arac ozellikle ilk calistiginda ve elektrik sistemine yuk bindiginde metal metale surtmesi tarzi bir cayirti geliyorsa alternatorunuzun omru bitiyordur.
Elinizde varsa motor kapaliyken bir voltmetre baglayin. Sonra calistirin. Motor calismadan once okudugunuz voltaj 12 ve altiysa calistirdiginizda birkac saniye icinde voltajin 14 civarina cikmasi gerek. 12 voltun uzerindeyse 13.5 civarlarinda kalir. Bu degerlerin altiysa tahminen alternatorunuzun omru bitmistir
Merhaba, aracım 2.0 hdi partner.Yağmurlu havalarda 1.5 2 gün sonra akü tamamen boşalıyor, karlı ve soğuksa zaten 1 gün anca dayanabiliyor.Şarj ediyor araç kendini. Ama aküyü sürekli boşaltan bir sıkıntı mevcut. Kontak kapattıktan 10 dk sonra ölçüm yaptığımda kaçak 0.04 amper seviyesinde.Ki ecu, teyp vs zaten en fazla bunu çeker hafıza için.Elektrik kaçağı araçta gözükmüyor.Herhangi yanan bir lamba vs yok.Sonradan ekleme ses tesisatı var ve hiçbir şekilde kaçak rastlanmadı.Teyp ve amfi kablosunu da söktüm yine boşaldı akü.İlk aküm 1 senelikti, değiştim yine pert oldu.Sürekli takviye yapa yapa o akü pertleşti.Sıfır akü aldım onunda canına okundu.15 gün once onuda garantiden değiştim Mecburen.Sorun halen mevcut.7 8 kez elektrikçi gezdim, yok sorunu bulamıyoruz.Aracı beyin tamiri yapan, oto elektrikçi bir abime bıraktım.İnşallah sorunumu çözer
YanıtlaSilOnce kizdirma bujilerinizi bir kontrol ettirin. Dizel araclarda kizdirma bujisi ile silindir iclerine on isitma yapilir. Benim transitte onlar arizalanmisti ve sifir aku bile 1 ay dayanmiyordu. Bildigim kadariyla akuyu beklenenden fazla bosaltiyor ve kisa mesafe kullaniyorsaniz yeterli sarji veremiyorsunuz.
SilAkunuzun voltaji olculduyse ve 14 15 arasi bir deger sabit olarak alindiysa diyot veya konjektor degildir.
Aracta kamera buyuk ekran gibi bir ozellik varsa onlar bazen kafalarina gore acilarak elektrik tuketebliyor. Onlari devre disi birakarak bir deneyin. Daha da olmazsa devrimctr@gmail.com uzerinden iletisime gecelim
Selamın aleyküm aynı sıkıntı bende var . Extra bağlanan herşeyi soktuk akşam birakiyorum sabah kapılar bile açılmıyor sıfır akü taktik gene aynı kontrol ediliyor kaçak var ama nerden olduğu bulunamadı belki 10 ustaya gittim çözemedi 1 aydır kutup başı söküp öyle bırakıyorum ki sabah çalışsın diye. Siz cozebildinizmi
SilBenimki araca taktigim geri vites kamera sisteminden cikti. Kamerayi sokunce duzeldi. Daha sonraki bir baska aracimda da radyodan oldu. Derin uykuya gecmemis. Ancak sizinki biraz daha ilginc. Arac uyku konumundayken sigortalari tek tek sokerek denemeniz gerekli
SilSlm ustam benim modus 14 LPG'li aracım giderken akü şarj edin uyarısı çıkıyor ustalar şarj ediyor diyor ama yeni aküm 6 ay sonra 4 cu marşta akü bitiyor
YanıtlaSilGec cevapnicin ozur dilerim. Internetle ilgilenemedigim bir donemdeydim.
SilHocam sizin once bir aku sarjini olcturmeniz lazim. Buyuk ihtimalle aku sarj voltajiniz 13 voltun altinda. Konjektor arizasi olma ihtimali yuksek
Sayın abim bende 2007 hyundai matrix dizel var yolda giderken akü lambası ve el freni lambası aynı anda yanıyor arabayı stop ettirip tekrar çalıştırdıktan sonra düzeliyo
YanıtlaSilHocam iyi bir yerde ariza kodlariniza baktirin. Birden fazla sorunda olabilir beyin arizasi da. El freni lambasi genelde elektrikle ilgili seylerde yanmaz. Balata bittigi icin yanar. Elektrikli el frenli arabalarda bile elektrik arizasinda el freni lambasi yanmaz. Bu yuzden sizin sorun elektrik arizasi gibi durmuyor.
SilElektrikten anliyorsaniz bu isiklar yandiginda motoru kapatmadan aku kutup basi voltajini olcun. 13.5 voltun altindaysa konjektor sorunun vardir. Belki bu beyinde sorun yapiyordur.
Hocam hayırlı akşamlar gecen yil akuye kisa devre yapti bi komsum yanlislikla arac stop etti daha sonra calistrdim ardan 4 5 ay gecti ist 4 luleri acik unutup aküyü zayiflattim sonra gene calisti aradan 5 ay gecti motoru sifir yaptrdim araba 10 gun yatti sonra calistrdgmizda devir duzensizligi dediler bogaz kelebegi dediler rölanti duzenlyci aldim duzlr gbi oldu gene ayni akim dustukce roleanti sapitip stop ediyor sabahlari calistrdgmda aku 14,4 5,6 km gittigimde 14 lere dusuyor akudr skinti var diye gttim akuyu sifir aldım ama degisen bisey yok arac 2000 astra g sorunu bulamiyoruz kac tane elektrkceye gtrdum akuden olculyolar normal çıkıyor hepsi yardimci olursan sevinirim teşekkürler
YanıtlaSil14.4 volt calisma aninda aku zayifldigi icin konjektorun serbest biraktigi voltajdir. O aracta akilli sarj sistemi var ve aku doldukc voltjin 14, 13.6 civarina inmesi anormal degil. Motor clisirken bu voltajlari buluyorsan ne konjektor ne de diyot arizasi yoktur.
YanıtlaSilRolanti sorunu akuden yasanmaz.
Aracin benzinliyse ateslemede sorun olabilir. Dizelse enjektorlerde tikanma vey yakit filtrende tiknm olabilir.
Ama benim dusunce motor sifir yapildi demissin. Motoru sanayide bir ustay yaptirdiysan buyuk ihtimalle aracin yazilimina reset atmamislrdir. Arba hala rektifiyeden onceki motor durumun gore hava yakit krisimini saglamaya calisiyordur. Yetkili servise vey duzgun bir ozel ama opel ypan bir yetkili servise gidip yazilimi yeniden baslatmalarini soyle. Sorunun gecmezse benzinlide ilk is buji ve bobinleri kontrol ettir. Dizelse de eger aku saglam oldugu halde ilk calismada zorlaniyorsa yakit filtren bitik olbilir. Diger bir neden de kizdirma bujilerinin tukenmis olmasidir. Kizdirm bujilerin bozuksa piston ici sicaklik mazotun yanacgi duzeye gelmesiginden zor calisir ve pistonlar yeterli sicakliga ulasana kdar motor sacma sapan hareketlee yao
Par. Normal calismadan sonra dalgalanma oluyorsa iyi bir enjektorcuye kontrol ettir.
merhaba öncelikle bilgi ve tecrübelerinizi bizlere aktardığınız için teşekkür ederim bir sorum olacak izninizle. aracım 1.6 benzinli bir araç. aracımda belli bir süre yol aldiğimda şarj voltajı düşüyor ancak akü ışığı yanmıyor. bu düşme olayı genellikle klima açıkken 2. kademe fan açınca veya uzun süre far gibi donanımlar açınca meydana geliyor sürüşü tamamlayıp park edeceğim esnada direksiyondan voltaj düşüyor yada fan açıyor kesiyor bişekilde motor kuş cıvıltısı gibi rölanti bozukluğu yapıyor devir saatinde herhangibir titreme yok 7 ayrı elektrikçiye gitsemde çözüm bulamadım bunlardan bir kaçı akü dediler yeiledim alternatör dediler en iyi dinamoculara gittim yüzeysel voltaj ölçüp sorun yok dediler malesef voltaj kontroller sırasında 14.4 civarı olduğu için normal diyorlar ben kendim ölçüyorum multimetre ile 14.4 lerde başlayıp belli bir süre yol yapıyorum klima açıyorum sırayla 13.8 13.5 13 bu şekilde 12.5 12.2 lere kadar düşüyor daha aşağı düşmüyor anlatıyorum video gösteriyorum problem yok diyorlar aracın çekişi gidişi bitiyor klima filan kapatınca tekrar yükseliyor vakit buldukça kendim bakiyorum ustalara baktırıyotum ama sonuç yok şase kabloları filan hep bakıldı sigorta kutuları beyin kontrol edildi en son fan deneyelim dediler en çok düşme onda olduğu için deneme yanılma ile biyere varamadık yazın klimasız bindik k.bakmayın çok uzun oldu ama cevaplarsanız çok makbule geçer bujisi bobini hepsi yenilendi arıza koduda yok sigorta kutuları sağlam böyle satıp başkasına bela olsun istemiyorum alternatör için 1700 lira istiyorlar alıp değiştirip elimde kalma ihtimali olduğunu söylüyorlar tamiri zaten 500-700 arası çıkar diyorlar baya masrafım oldu bu konuda yorumları görünce yazmak istedim tekrar k.bakmayın
YanıtlaSilHocam aracin marka model ve motor bilgisini vermemissiniz. Bu yuzden olsa olsa seklinde yorum yaoabilecegim.
SilYeni araclarda elektrik ihtiyacina gore akimi serbest birakan bir beyin vardir. Bu bozulmus olabilir.
Ikincisi konjektor bozulmaya baslamistir. Normalde 70 80 amperi yonetebilecekken artik dsha dusuk degerlerde isgorebildigi icin klima gibi seyler acinca akim eksik.kaliyordur.
Ucuncusu diyot tablanizda temassizlik vardir ve tabla yuksek akimla isininca voltaji ueyerince dogrultamiyordur. Ancak bu durumda kisin daha gec yazin daha erken sorun yasamaniz gerekir ve ic isiklar pir pir eder.
Dorduncul olarak sargilarinizda sikinti vardir ama o zamanda sarjiniz yeterli olmayacagi icin akunuz surekli biter.
Dedigim gibi araci bilmesigim icin kesin olmamakla birlikte benim tahminim oncelikli olarak konjektor
değerli yorumunuz için teşekkür ederim peugeot 2004 307 1.6 benzinli aracım.yorumda anlattığınız maddelere göre şunu belirtebilirim bazen uzun süre yolculuk yapınca bazende sadece klima açınca başlıyor bu sırada iç ışıklar pir pir yapıyor farlarda bir miktar ama ben o anki voltaj düşmesine bağladım 12.50 lara kadar düşmüş oluyor normalde motor soğukken çok bir kayıp olmuyor ışıklar da normal aracın yedek beyni var ondada aynı problem yaşıyorum servis cihazı var arıza kodu yok dediğiniz gibi alternatör bakım istiyor gibi dinamocular normal dediği için bakım yapılmadı bizim araçlarda sıcaklığa bağlı 2 kademe fan oluyor 2. kademe açtığı zaman multimetre sıfır a kadar düşüp hemen topluyor ama tekrar 12.5 lara düşüyor akü şarjım parktan bir saat sonra 12.6 larda genelde hiç bitme olayı olmadı bu olaylar ilk başladığında devir saatim 0 a düşüp bir kaç saniye sonra tekrar devrine geri geldi 2-3 kez yaptı ama sonra yapmadı bu araçlarda bu sorun olunca konjektör değişiyor ama yapmayınca öyle kaldı 12.5 iken kabloyla alternatöre şase ve artı verdi ustalar düzeltmedi kendini sağlam bir yer bulup bakım yaptırayım çözülmezse artık başka yollara başvurayım yorumlarınızdaki maddeleri dikkate alacağım çok teşekkür ederim
SilHocam 2011 focus mk3 kasa dizel aracim var dreksiyon ara ara 2 sn kilitli kaliyor ilk calistirdigimda sonra aciliyor voltaji nolcturdum 12. Cikti dinamo bozuk dediler dinomyu tamir ettirdim sadece komurler degismis tezgahta 14 ustu gistwriyo arabayi takinca 12 lerde voltaj aku 2 sene olmadisizce sorun nerde oalbilir
YanıtlaSilKonjektor veya diyot tablasi. Ancak 2 yasinda arabda bu ariza cikmissa elektrik sisteminizde yulsek akimli birbyerde veya sarj devrenizde kacak vardir
SilHocam 2005 focus1 1.6 ghai benzinli aracım var kısa süre önce akü lambası yandı ve bir gün sonra yolda kaldım aracı vurdurup çalıştırdım.sonra akü bitti aküyü yeniledim lamba hala yanıyordu farlarda parlamalar ve voltajda 15 15.9 ları görünce dinamocuya gittim şarj dinamosu konnektörü ve içindeki rulmanlar değişti 1 hafta düzenli oldu sonra gene farlarda parlama ve akımda yükselme oldu dinamo cuya gittim gene konnektörü değiştirdi 2 gün sonra aynı sorunlar oldu dinamocu beyinciye göster diyo aracı usta kalmamış ne yağacağım bilemedim görüş belirtirseniz menmun olurum teşekkürler
YanıtlaSilDiyot tablanizda hem bozuk parca hem de temassizlik var gibi. Bu konjektoru de bozar. O yuzden onu degistirince bir sure duzelmistir ama kesin cozum olmamistir. Beyin hatalari ariza kodu verir
SilMerhaba aracım 2016 model Ford focus.aracın şarj lambası 3-4 aydır yanıyor.aracı çalıştırdıktan 1 dk sonra şarj lambası yanıyor.akü voltajı 13.7 araçta herhangi bir problem yok konjektör dediler onu değiştirdim.ama şarj lambası sönmedi.problem ne olabilir.
YanıtlaSilAraci bilgisayara bagldiginizda bir ariza kodu veriyor opmasi lazim. Ona bir baktirin.
Sil2016 focuslrda akilli sarj sistemi var o yuzden ilk calisma aninda aku dolana kadar 14.4 volt verir sonra 13.6 13.7 civarina duser. Voltmetreniz varsa motor kapaliyken 5 dk civari farlari yakin. Sonra voltmetre araca takiliyken motoru calistirin. Motor calistiktan kisa sure sonra 14.4 volt civarina cikip birkac dk icerisinde 13.6 civarina dusuyorsa diyot veya konjektorde sorun yoktur.
Aklima gelen ilk sey v kayisinizin gevsek olmasi nedeniyle alternator duzgun calistirilamiyordur. Digeri de diyot tablasi, alternator cikisi veya sarj beyni girisinde temas sorunu olan, paslanmis birbyer varligi yuzunden akim dalgalanmsi yasaniyor olmasidir. Siz bunu disaridan anlayamazsiniz. Ancak sarj beyni bu pikleri gorup size sorun oldugunu belirtir.
Nadiren aku de sorun yapar. Sulfatlanmis veya kursun plakalari delinmis akuler asla tam sarj durumuna gecemedikleri icin surekli yuksek akim cekerler. Bu da sarj lambasini yakar. Aku yasiniz nedir
Araç cihaza bağlandığında marş dinamosu arızası yazıyor.ayrıca akü 0 ve kontrol ettirdim.sorun yok.kayışlar gergin.motor beyninde sorun olabilir mi.tüm fonksiyonları düzgün çalışıyor
SilMerhaba araç 2011 Avensis akü 12.5 volt araç çalıştığında 13.9 volt üretiyor lakin akü lambası kısık şekilde yanıyor araç çalışırken dinamo soketini çıkarınca akü lambası sönüyor diyot tablası diye bakıma götürdüm lakin şarj dinamosu sağlam dediler sorun nedir
YanıtlaSilGostergelerin oldugu beyinde veya sarji kontrol eden beyin anakartinda kacak var. Araci bilgisayara bagladiginizda ne gosteriyor. O onemli
SilMerhaba aracım Honda Civic VTEC ES 2004 aracım sabah çalışmadı voltajı ölçtüm 10,70 kadar düşmüş takviye ile çalıştırdım. Çalışırken voltajı ölçtüm 12,40 civarında sabit kalıyor, gaza basınca ışıkları açınca, fanı açınca az değişiyor. 12,20 ila 12,30 kalıyor. Gaza İlk bastığımda ise voltaj 12 nin altına kadar düşüyor ve ışıklar azalıp geri geliyor 12,30 ila 12, 40 arasında rölantide sabit kalıyor. Aküyü geçen yıl aldım. Geçmiş yıllarda da aküyü az beslediğini düşünüyorum, zira kış mevsimi boyunca bir kaç defa şarj etmek zorunda kalmıştım. Direksiyon elektrikli olduğu için sağa sola doğru hareket ettirdigimde ışıkta azalmalar oluyor. Sorun nedir
YanıtlaSilCevabınız kısa da olsa hızlı olursa sevinirim :)
SilYuzde doksan konjektor ayvayi yemis.😁
SilMesaj ulasti mesaji gelmedi. Emin olamadim.
SilKonjektor hocam
merhaba aracım vw bora 1.6 benzinli araç rolantide şarj durumunda voltajda düşme oluyordu 13 v gibi farlar açıkken camları aç kapa veya ekstra bir şey açtığımda farlar kısılıp tekrar çoğalıyor bu esnada rolantiyi azda olsa etkiliyor bende konjektörü değiştirdim voltaj düzeldi ama rolanti ve farların kısılması geçmedi acaba diyotlarda sıkıntı olabilir mi
YanıtlaSilDiyotta sorun olsa voltaj sabit kalmaz. Ya fazla okur ya az olur veya surekli dalgalanir. Sizin buyuk ihtimalle alternator sargilarinizda sorun var. Alternator sokebilecek bir oto elektrikciye ugrayin
SilHocam 1993 doğan sl aracım var seyir halinde kalorifer acıkken akü göstergesi kısık bir şekilde yanıyor hızlı iken frenle yavaslarken biraz daha belirgin oluyor sebebi ne olabilir tesekkur ederim.
YanıtlaSilDaha önceden aküm eskiydi ondandır diye düşünüyordum yeni akü aldım şuan hala devam ediyor ustaya götürdüm tofaşlarda yapar sorun yok yani dedi
YanıtlaSilİhtimal 1 v kayisiniz gevsemistir ama frenle dogrudan iliskisi olmadigi icin cok ihtimal vermiyorum. 2. İhtimal konjektor sorunludur. Usta bunu olctu mu.
SilUcuncu ihtimal dinamonuzun omru bitiyordur.
Elektrikten anliyorsaniz iceri akuden kablo cekin ve kabloya voltmetre baglayin. O araclarda motor calisirken voltajin 14.0 14.5 arasi olmasi gerekir. O araclarda o lambayi yakmak icin gosterge panelinde 12.5 volt civarinda aktive olan bir mini direnc devresi var. Eger siz iceriden motor acik ve yoldayken lamba hafifce yandiginda 13 volt civari, lamba guclu yandiginda 13 voltun altinda bir deger okuyorsaniz sorun dinamodadir. Eger hep 13 volt ve alti okuyorsaniz sorun konjektordedir.
Voltaj 15 uzeriyse yine sorun konjektordedir.
Eger voltaj 14 14.5 arasi ve sabitse sorun gosterge panelinizdedir. Onu anlayip yapacak usta zor bulursunuz. Belki biraz deli bir radyo tv tamircisi yapabilir ama size bir zarari opmayacagi icin ugrasmasaniz da olur.
Bugün ustaya götürdüm diyot tablası ve konjektör değişecek dedi
YanıtlaSilAyrıca aydınlattığınız için tesekkur ederim
YanıtlaSilSlm usta aracım 97 model mazda lantis aracın şarj dinamosunu 3 çıkışlı dan 4 çıkışlı ya çevirdim (yastıkları) konjektör diyot tablosu değişti araç soğukken ilk çalıştırmada 14.5 14.6 şarj ediyor tüm elektrik yükleri kapalı ısınınca 13.5 13.7 civarına düşüyor bu arada bu ölçümlerleri akü kutup başından avometreyle yapıyorum şimdi gelelim sadete farları ve klimayı açınca 12.6 12.7 civarlarında geziyor 1500 2000 devir gaz basınca 13.5 13.6 civarlarında geliyor fakat farlar gazla beraber parlayıp düşüyor ondan sonra 400 4500civarı gaza biraz fazla yüklenince 15 17 18 volta çıkıyor içerdeki teyp kapanıyor tekrar açılıyor bu arada ışıklar öyle parliyoki patlayacak gibi Gazi bırakınca 12.6 civarlarında düşüyor farları ve klimayı kapatınca 13.6 13.5 civarlarında geliyor bunlar kapalıyken son gazda versen 14.2nin üzerine çıkmıyor benim sorunum bu nedekaynaklanır konnektör uyum sağlamış olabilirmi bi konnektör daha alıp deniyecem ama diyot tablasında da sıkıntı varmıdır acaba
YanıtlaSilHocam konjektor uyumsuz o belli. Voltaji sabit veremiyor. Diyot tablasina bakmak lazim ama actirinca elektrikcinize sargilari da kontrol ettirin. Voktajnuretiminde de sorun var gibi
SilMerhaba usta 1986 dodge caravan le 2.2 litre aracim var aracı çalıştırıp arac isindiginda kaloriferi acıyorum seyir halinde gaza yuklendigimde kalorifer fani yavaşlıyor gazı biraktigimda fan eski hızlı haline donuyor.yardimci olurmusunuz teşekkür ederim
YanıtlaSilDiger elektrik aksamda da degisiklik oluyor mu. Bir de ne kadar zamandir var bu sorun
SilDiyotlar yandiktan sonra olmaya tekrardan yapildi bu sefer voltaj 17 18 lere cikti elektrikciye gidildi halledildi.simdi soyle bir durum var ışıklar çok parlak ve göz kırpıyor sorun hala diyotlarda diyen yok
YanıtlaSilsorun konjektör hocam
YanıtlaSil